Shutterstock 325569101 Small

Brandfacts meet branding effecten van digitale campagnes


Met Brandfacts krijg je als adverteerder inzicht in het effect van een digitale campagne op essentiële brand building KPI’s. Middels één eenvoudige vraag wordt de uplift op bekendheid, overweging, voorkeur en (aankoop)intentie bepaald.

 

Brandfacts is een waardevolle rapportering die focust op ‘brand uplift’ van digitale campagnes op het DPG Media netwerk, om de waarde van het kwalitatieve netwerk te kunnen bewijzen. De rapportering geeft op een structurele en gestandaardiseerde manier de impact weer. Aan de hand van de Total Brand Lift, die bekendheid, overweging, voorkeur en (aankoop)intentie omvat, kun je in een oogopslag de kracht van je campagne vatten én vergelijken met de gemiddelde impact van campagnes.

 

Met behulp van korte in-banner surveys
De Brandfacts-meting gebeurt aan de hand van korte in-banner surveys, waarbij gevraagd wordt naar de merkbeleving. De resultaten van de surveys worden tegen het licht gehouden met behulp van meer dan 9.000 voorgaande metingen en worden getoetst aan de op product en sector gecategoriseerde benchmarks.
Met Brandfacts biedt DPG Media de tool om digitale campagnes verder te optimaliseren.

 

Meer dan alleen clicks en impressies
Marketeers worstelen al jaren met een groot probleem. Zij beschikken over talrijke transactionele metrics, zoals impressies of unieke clicks. Echter harde data over de invloed van campagnes op de merkperceptie was tot op heden zeldzaam. Brandfacts verzamelt die data door bezoekers op een eenvoudige manier te ondervragen over het effect van vertoonde impressies. Deze data helpt marketeers hun budget evenwichtiger te besteden.

 

Michael van Koppen
Digital advertising products expert

7 artikelen