Inzicht in bereik en bezoekersprofielen van websites en apps
Het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) rapporteert het internetgedrag op alle digitale platforms. NOBO geeft inzicht in uniek bereik van websites en apps tot op dagniveau en zelf verloop van bereik binnen de dag.
Via NOBO is het mogelijk om bezoekersprofielen te maken van alle grote sites in Nederland op device niveau. Op deze manier is er inzicht in de socio-demo achtergrond van de bezoeker, maar ook de interesses en activiteiten van deze personen.
Dit kan vervolgens worden gebruikt om een match te vinden tussen een doelgroep en verschillende sites om zo tot een optimale titelselectie te komen.
NOBO vs Google Analytics
Google Analytics toont het aantal gebruikers op basis van unieke cookies. NOBO toont het bereik op basis van unieke mensen en is hiermee nauwkeuriger. Wanneer een persoon op zowel zijn telefoon onderweg als thuis op de computer een website bezoekt, wordt deze persoon in NOBO als 1 uniek persoon geteld. In GA wordt deze persoon als 2 users geteld. GA zal daarom altijd (te) hoge bereikcijfers tonen. Daarnaast is NOBO een currency in de markt.