Door data segmentatie relevantie aanbrengen
Op basis van interacties met de gebruikers van onze media, beschikt DPG Media over een rijk Datawarehouse met een enorme hoeveelheid profielkenmerken. Uiteraard geheel volgens privacyrichtlijnen verzameld en ontsloten. Deze data kunnen ook worden ingezet om jouw business te versterken. Onze gebruikers zijn namelijk jouw doelgroep.
Zo krijgen wij inzicht in houdingen en percepties van consumenten aan de hand van meningen, beoordelingen en vragenlijsten die we uitzetten via het consumentenpanel van Panel Inzicht. Aan de hand van mediagedrag/abonnee data weten we veel over demografische kenmerken, interesses, interacties, koopintentie of in welke levensfase iemand zich bevindt.
Op basis van segmentaties kunnen we gericht targeten met behoud van schaal. Denk niet alleen aan online maar ook gericht targeten in print. Dit stelt ons in staat om op basis van de marketingdoelstelling de optimale kanalenmix te bepalen, gedreven door data.
Via DATAlab kun je een eigen doelgroep of audience samenstellen op maat. Zelfs in combinatie met eigen klantdata waardoor je bestaande klanten kunt in- of uitsluiten in een campagne en/óf de doelgroep kunt opschalen in bereik via look-a-likes
Data kunnen op drie manieren worden ingezet:
Doelgroep segmentatie
Doelgroepsegmentatie op basis van de rijke DPG Media first party data.
Contextual targeting
Contextual targeting is een manier van targeten waardoor jouw advertentie geplaatst wordt bij specifieke content die hierbij matcht.
Data onboarding
Door (klant)data te matchen met de data van DPG Media, kunnen we jouw doelgroep gericht in- of uitsluiten.