Vernieuwende inzichten op doelgroep-, branche- en product niveau
Panel Inzicht is een volwaardig en ISO gecertificeerd onderzoeksbureau. Het panel van Panel Inzicht kan worden ingezet als middel om inzichten in specifieke doelgroepen te verkrijgen en vervolgens te koppelen aan campagnes via het DPG Media datawarehouse. Door de doelgroep beter te leren kennen, kunnen we ook slimmer en efficiënter marketingmiddelen in zetten.
Het traject doorloopt drie stappen:
1. Behoefte in kaart
Vastleggen wat het doel is van het lezersonderzoek en welke elementen in de vragenlijst aan bod moeten komen om dat inzicht te geven. We vertalen dit naar een definitieve vragenlijst.
2. Veldwerk
De vragenlijst wordt voorgelegd aan de doelgroep die past bij het doel van het onderzoek. De doelgroep vult de vragen in.
3. Inzichten voor content of dataverrijking
De ingevulde vragenlijsten worden door Panel Inzicht verzameld en in een excel bestand verwerkt tot inzichten. De resultaten vormen mooie content voor advertenties en/of branded content. Tegelijk kunnen deze worden ingezet voor dataverrijking. Benieuwd hoe dit in de praktijk is gebruikt? Bekijk de videocase van Activia waarin een datacampagne maximale impact realiseert.