Italiaans genieten
In maart 2021 was de introductie van Birra Moretti in Nederland. Een introductie die groots is ondersteund. Het afgelopen jaar is verder gebouwd aan het vergroten van naamsbekendheid om daarmee de positie verder te verstevigen en te groeien in marktaandeel. Om verdieping te geven aan de campagne is Brandstudio gevraagd door Birra Moretti en mediabureau dentsu een lokale campagne te ontwikkelen die het merkverhaal over de bühne weet te brengen: Birra Moretti is een authentiek Italiaans merk, een premium kwaliteitsbier dat staat voor genieten, Italiaans genieten.
De aanpak
Birra Moretti wil haar positie verstevigen als premium kwaliteitsbier in de regio’s buiten de Randstad. De ATL campagne draagt bij aan het vergroten van de naamsbekendheid. Om voorkeur en overweging te vergroten is gekozen voor een midfunnel campagne via regionale en lokale media.
Het vertrekpunt
Zorg (get) dat zij, mannen en vrouwen 25-65 jr en Gen Y in het bijzonder,
Gaan (to) zien dat Birra Moretti een premium authentiek Italiaans kwaliteitsbier is dat staat voor Italiaans genieten,
Door (by) hen aansprekende verhalen te tonen die duiding geven aan ‘Italiaans genieten’ in alle vormen.
Il Dolce Vicino: Het zoete dichtbij
Met het concept ‘Il Dolce Vicino’ wordt de Italiaanse zomer naar Nederland gebracht. En daarvoor hoef je niet ver te reizen want Italië vind je letterlijk overal in Nederland. In ieder dorp of stad zijn mensen te vinden die het echte Italiaans genieten ademen. Samen met Birra Moretti gingen we op zoek naar echte Italofielen met een uitzonderlijke passie en liefde voor Italiaans genieten in wat voor vorm dan ook.
Passie & liefde voor Italië
Bijzondere verhalen vanuit het hele land werden samengebracht waarmee het lokale karakter is versterkt. Wat deze mensen met elkaar gemeen hadden was hun voorliefde voor Italië. Met een sfeervol portret en daarbij een kort interview wisten we het ultieme italië gevoel van deze mensen te vangen in mooie spreads.