Branded content via online media, in print en op radio overtreffen alle verwachtingen
Peugeot wil graag autoriteit claimen op het gebied van zakelijk rijden en het mobiliteitsbudget. Een mobiliteitsbudget is een budget waarmee werknemers hun zakelijke mobiliteit zelf kunnen inrichten. Brandstudio ontwikkelde hiervoor een succesvolle multimediale campagnestrategie. Benieuwd hoe de campagne heeft bijgedragen aan meer sales voor Peugeot? Lees snel verder!
Nieuwe mobiliteitsregelingen
De wereld om ons heen verandert: we reizen minder en werken vaker thuis. Dat heeft ook gevolgen voor de mobiliteitsregelingen die bedrijven aan hun medewerkers aanbieden. Steeds vaker wordt een mobiliteitsbudget aangeboden als alternatief voor een auto van de zaak met bijtelling. Een deel van het bedrag wordt door Nederlanders aan private lease besteed. Logisch, want op die manier heb je geen omkijken meer naar bijtelling en kun je privé zoveel rijden als je wil.
De aanpak: een mid funnel campagne
Om Peugeot te positioneren als autoriteit op het domein persoonlijke mobiliteit is gekozen voor een midfunnel campagne. Een centrale rol in de strategie was hierbij weggelegd voor de branded content inzet (geproduceerd door Brandstudio)
Het vertrekpunt
Zorg (get) dat zakelijk rijders,
Gaan (to) zien dat Peugeot met haar expertise en diverse aanbod een aantrekkelijk alternatief biedt voor een leaseauto van de zaak,
Door (by) hen te informeren en adviseren en duiding te geven aan het mobiliteitsbudget.
Ontdek het nieuwe zakelijk rijden
Bij medewerkers, en leaserijders in het bijzonder, blijkt de kennis over de mogelijkheden van het mobiliteitsbudget nog relatief laag is. Met deze content campagne is daar verandering in gebracht door te informeren en adviseren, maar vooral ook te inspireren.
Er zijn 4 content pijlers ontwikkeld om de kennis van de doelgroep te vergroten:
- Mobiliteit van de toekomst
- Duurzaamheid & elektrisch rijden
- In gesprek met een mobiliteitsexpert
- Het mobiliteitsbudget wat je moet weten
Met deze campagne wordt de doelgroep geholpen bij het vinden van de auto én het contract passend bij zijn/haar mobiliteitsbehoefte.
De doelgroep bereiken
Voor deze campagne is een titelselectie gemaakt van digitale merken en printtitels met een relevant bereik onder zakelijk rijders. Daarbij is gekeken naar een combinatie van bereik én selectiviteit bij de doelgroep. Hieruit is gebleken dat NU.nl en AD.nl samen 80% van de leaserijders bereiken. Aanvullend is gekozen voor Autwoweek.nl en Volkskrant Magazine. Zij bieden een relevante redactionele context waardoor de content naadloos aansluit bij de belevingswereld van de lezers.
De onderwerpen in de uitingen waren gerelateerd aan het mobiliteitsbudget, leasen en elektrisch rijden. De online branded content (longreads) is ingezet op AutoWeek.nl, NU.nl en AD.nl. Daarnaast is er twee keer een 1/1 branded content artikel in Volkskrant Magazine verschenen. Deze verschijnt iedere zaterdag samen bij de krant. Op Qmusic is eveneens een uitgebreide radiocampagne ingezet.
Binnen het mobiliteitsbudget is private lease één van de (vele) mogelijkheden. In de campagne is private lease extra geladen, waarbij de nadruk lag op het feit dat de consument dit zelf (geheel online) kan regelen.