Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben reuma, waarbij artrose de meest voorkomende vorm is. Reuma beperkt mensen, niet alleen thuis maar ook op school en op het werk. Om Nederland de urgentie van het stoppen van artrose voor mens en maatschappij te laten inzien, is DPG Media gevraagd om een campagne te ontwikkelen. In de campagne wordt het verhaal van ReumaNederland op een toegankelijke manier over de bühne gebracht.
ReumaNederland: samen zorgen voor beweging
Een betere kwaliteit van leven met reuma, dat is het doel van ReumaNederland. Met onderzoek naar betere behandelingen, betrouwbare informatie en aandacht voor de belangen van mensen met reuma. Artrose is de meest voorkomende variant van reuma en vormt een serieuze bedreiging voor mens en maatschappij. Zonder ingrijpen kunnen veel mensen niet van hun leven blijven genieten, laat staan dat de maatschappij deze piek aan nieuwe patiënten aan kan. ReumaNederland wil dit verhaal aan heel Nederland vertellen. Hiervoor is een multimediale campagne ontwikkeld die is uitgerold via nieuwsmedia én magazines van DPG Media.
Doelgroep effectief bereiken
Voor de campagne is een titelselectie gemaakt van digitale merken en printtitels. Daarbij is gekeken naar een combinatie van bereik én selectiviteit op de doelgroep mannen en vrouwen in de pre-pensioen fase (45-68 jaar). Dit heeft geleid tot twee branded content artikelen in de vrouwenmagazines Libelle en Margriet.