ABN AMRO maakt zich sterk voor gelijke kansen voor iedereen. Als sponsor biedt de bank sporters, clubs en organisaties de mogelijkheid om die vooruitgang te realiseren. Zo ook als hoofdsponsor van het ABN AMRO Open, één van de weinige ATP tennistoernooien waar rolstoeltennis en tennis tegelijkertijd spelen. In `Deuce’ brengt DPG Media/ Brandstudio, in opdracht van ABN AMRO, in een storytelling campagne de wereld van rolstoeltennis en tennis samen. Want dezelfde drive & winnaarsmentaliteit verdient hetzelfde podium, ook in de campagne. Onafhankelijk onderzoek laat zien dat de content campagne zowel op houding, overweging en imago voor ABN AMRO zeer succesvol is geweest. Lees snel verder, hoe succesvol deze content campagne is geweest.
Er is geen verschil…
Niet in drive en niet in ambitie. In de voorgesprekken met de verschillende spelers kwam dit ook als gemene deler naar voren. Zij hebben allemaal hetzelfde doel: winnen. Die podiumplek bemachtigen en er alles voor doen (of laten) om deze plek te bemachtigen. Gek genoeg zijn deze twee werelden vaak gescheiden. Op het ABN AMRO Open wordt er als één van de weinige ATP toernooien geen onderscheid gemaakt tussen rolstoeltennissers en tennissers, iets wat in de tenniswereld alom bekend is.
Deze combinatie en het feit dat ABN AMRO alle tennissers een gelijk speelveld gunt, heeft geleid tot de inhoudelijke strategie: DEUCE. Om dit tennis jargon te duiden voor het brede publiek is de ondertitel ‘Dezelfde ambitie verdient hetzelfde podium’ toegevoegd. Precies dát is de kracht van het ABN AMRO Open.
DEUCE: in content de twee werelden samenbrengen
In contentcreatie van ‘DEUCE’ is ook geen onderscheid gemaakt tussen de rolstoeltennissers en tennissers. In storytelling zijn beide werelden samengebracht en als één naar voren gebracht. Hierbij ‘dubbelen’ verschillende tennissers die zich aan elkaar kunnen meten qua niveau. Deze duo portretten geven een aansprekend en indringend beeld van de enorme inzet, toewijding en ambitie die gelijk blijkt voor beide tennissers. De verhalen genereren gelijk respect. Naast de dubbelinterviews is een video geproduceerd, waarin de gedeelde journey van de ‘dubbels’ naar het ABN AMRO Open gevolgd wordt.