Succesvolle online video campagne voor PLUS
PLUS is, volgens Nederland, de meest verantwoorde supermarkt. Bij PLUS zorgen ze voor Goed eten, voor de buurt en voor elkaar. Om deze positionering meer kracht bij te zetten is, samen met addressable bureau Matterkind, een succesvolle online video campagne ontwikkeld. Met inzet van twee nieuwe outstream videoformaten bouwen we samen op een succesvolle manier aan de positionering van PLUS.
PLUS meest verantwoorde supermarkt van Nederland
PLUS is recent voor de zevende keer op rij door GfK uitgeroepen tot ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’ van Nederland. Dat PLUS jaar op jaar wordt uitverkozen tot meest verantwoorde supermarkt van Nederland is niet verwonderlijk: PLUS staat voor een duurzame bedrijfsvoering waarin de focus ligt op Goed eten, voor iedereen elke dag.
Awareness creëren en positionering verstevigen middels outstream video
Om de positionering ‘Goed eten, daar houden we van’ van PLUS verder te verstevigen én awareness te creëren voor de PLUS pannen spaaractie (waarbij klanten kunnen sparen door duurzame pannen van Green Ray), is voor de supermarkt een online video campagne opgezet binnen het DPG Media netwerk. Hierbij is gebruik gemaakt van outstream video. Met outstream video ben je als adverteerder niet meer gebonden aan videokanalen om advertenties onder de aandacht te brengen: je kunt de video's ook tonen in- en rondom redactionele artikelen. Het maakt het mogelijk om mee te liften op de kwaliteit van deze redactionele content. Voor de PLUS campagne zijn twee (door DPG Media recent gelanceerde) outstream video formaten ingezet:
- Framed outstream video: een Framed outstream video is voorzien van een display elementen om de video heen, om branding en performance elementen te communiceren. Het frame zorgt ervoor dat merk- of productnaam altijd in beeld zijn.
- Vertical Video: een Vertical Video is een impactvol formaat op mobile devices doordat het nagenoeg schermvullend is. De video advertentie speelt muted af tussen de content en het geluid is user-initiated.
Om de resultaten van deze twee nieuwe formaten op waarde te kunnen schatten, is daarnaast een deel van de impressies ingezet op reguliere outstream formaten.
Alle videoformaten zijn getarget ingezet op de doelgroep mannen/ vrouwen 25+ (food/ shoppers). De video’s zijn hierdoor te zien binnen het gehele DPG Media netwerk, zoals bijvoorbeeld op de nieuwssites van AD en NU.nl, maar ook op sites van grote (vrouwen)magazines zoals libelle.nl en flair.nl.
Framed: