elmex® heeft als doel jonge ouders bewust te maken van het belang van een goede mondverzorging bij kinderen. Het merk helpt ouders om van het tandenpoetsen een feestelijk moment te maken. In de creatieve multimediale campagne, ontwikkeld door Ouders van Nu in samenwerking met mediabureau Wavemaker, wordt het tandenpoetsen op een aantrekkelijke manier gepresenteerd. Zowel ouders als kinderen worden succesvol betrokken. En dit leidt tot mooie resultaten!
Ouders bewust maken van belang mondverzorging kinderen
elmex® heeft een assortiment aan mondverzorgingsproducten die geschikt is voor elke levensfase, zelfs voor de allerkleinsten vanaf het eerste tandje. elmex® wil ouders bewust maken van het belang van mondverzorging bij kinderen. DPG Media ontwikkelde een creatieve multimediale campagne om deze boodschap over te brengen.
Perfecte match met Ouders van Nu
Om deze belangrijke boodschap op een relevante plek te presenteren is gekozen voor een intensieve samenwerking met Ouders van Nu. Ouders van Nu is het meest deskundige en veelzijdige multimediale platform voor (aanstaande) ouders van kinderen van 0 tot 12 jaar. Ze zijn dé go-to bron voor antwoorden op vragen over opvoeding, ontwikkeling, verzorging en ouderschap. Met hun crossmediale aanpak bereikt Ouders van Nu maandelijks 1,2 miljoen (Bron: NPMM 2022-III) (aanstaande) ouders.
Ouders van Nu is niet alleen een autoriteit, maar behoort ook tot de top 3 van meest betrouwbare merken in de BrandZ top 100 meest waardevolle merken (Millward Brown). Dit maakt Ouders van Nu de perfecte partner voor elmex® , aangezien elmex® voornamelijk bekend is als familiemerk, maar nog ‘expert’ credentials mist. elmex® zoekt dan ook naar een betrouwbare en deskundige tone of voice die tegelijkertijd warm en benaderbaar is, en dat is precies wat Ouders van Nu biedt.
Creatief multimediaal concept
De campagne draait om het omtoveren van het tandenpoetsmoment tot een feestelijke gebeurtenis. Als aftrap van de campagne is er een 2/1 advertorial spread (‘Poets verstandig’) geplaatst in de jubileumeditie van Ouders van Nu. In deze speciale editie is ook een stickervel opgenomen, waarbij elk kind na elke poetsbeurt een sticker mag plakken op de bijbehorende tandenpoetskalender. Dit is een handig hulpmiddel om samen van het tandenpoetsen een feestje te maken. Na voldoende poetsbeurten kan het kind een poetsdiploma verdienen, welke ook te vinden is in dezelfde editie van Ouders van Nu. Zo wordt het tandenpoetsen niet alleen belangrijk, maar ook leuk en belonend!