Postcodekanjer Case Header

PostcodeKanjer realiseert maximale impact met display advertising


24 mrt. 2021

PostcodeKanjer realiseert maximale impact met display advertising

De Nationale Postcode Loterij verdeelt jaarlijks op 1 januari de grootste prijs van het jaar, de "PostcodeKanjer". De PostcodeKanjer van maar liefst 54,9 miljoen euro viel dit jaar in Zuid-Holland. In aanloop naar de trekking op 1 januari 2021 is er op ADR Nieuwsmedia en NU.nl een impactvolle campagne neergezet die niet te missen was.

Doel

De campagne is erop gericht de grootste PostcodeKanjer ooit onder de aandacht te brengen bij zoveel mogelijk Nederlanders, hen te laten zien dat wanneer je meespeelt met de Postcode Loterij je kans maakt op deze prijs én met je inleg het belangrijke werk van goede doelen steunt.

Aanpak

Voor NU.nl zijn vijf branded articles geschreven. Hiervoor werden échte verhalen gebruikt voor inspirerende content. Drie van deze artikelen werden doorgeplaatst op AD.nl.

Op 30 en 31 december 2020 stond de PostcodeKanjer niet alleen met cross-device takeovers op de homepagina’s van ADR en NU.nl, maar ook op alle achterliggende pagina’s werden álle adslots ingezet. In 48 uur werden in totaal meer dan 143 miljoen impressies uitgeleverd. Hiermee is de Postcode Loterij uniek én de enige adverteerder die twee dagen lang zowel ADR als NU.nl volledig heeft geclaimd.
Verder werd gedurende de maand december NuShop ingezet ter ondersteuning van de awareness inzet.

Resultaten

Uiteindelijk werden de verwachtingen overtroffen, met een enorm aantal views van de artikelen (155% boven benchmark). Het interview met oud-winnaar Ben was hierbij het best scorende artikel. De gemiddelde leestijd per artikel van 1 minuut en 45 seconden laat zien dat de engagement zeer hoog was.

Ook op NuShop lag het doorklikpercentage gemiddeld boven de benchmark.
Deze campagne laat zien dat de twee grootste nieuwsmerken van Nederland elkaar aanvullen én een enorm bereik en impact kunnen realiseren voor adverteerders.