Prijswinnende campagne VGZ bereikt hoogste aantal nieuwe verzekerden
Inspiratie voor een nieuwe campagne kun je overal vandaan halen, uit je eigen omgeving, via social media, door te reizen maar ook door te kijken naar anderen. En al helemaal door te kijken naar campagnes die een prijs hebben gewonnen. Wij lichten daarom een aantal cases uit die zijn bekroond met een SAN Accent: dé prijs van, voor en door adverteerders.
De case
Als de tweede grote zorgverzekeraar maakt VGZ zich sterk om de zorg voor iedereen toegankelijk en betaalbaar houden. De campagne moet de toonaangevende rol van VGZ in de transformatie van de zorg bevestigen en voor een brede doelgroep relevant maken.
Het concept
De zorg in Nederland is goed en dat willen we graag zo houden, want goede zorg is voor iedereen onmisbaar. Maar hoe moet dat, nu er te weinig personeel is en de kosten blijven stijgen? Een complex vraagstuk dat iedereen raakt, maar waar geen enkel ander verzekeringsmerk een handelingsperspectief voor biedt.
In de campagne laat VGZ zien hoe ze samen met zorgverleners een beweging in gang heeft gezet om de zorg te vernieuwen. Dat leidt tot meer tijd voor de patiënt en digitale innovaties om beter behandeld te worden. Door voor VGZ te kiezen steun je deze aanpak. VGZ weet deze 'purpose' te combineren met concrete klantvoordelen zoals: declaraties razendsnel uitbetalen en wachtlijstbemiddeling om sneller behandeld te worden.
Zo zijn de 'we-benefits' (oplossingen voor de toekomst van de zorg) in balans met de 'me-benefits' (wat VGZ concreet voor jou als verzekerde nu doet). De toon & stijl van de campagne is echt en menselijk, de voorbeelden simpel en concreet. Dit maakt het voor iedereen relevant en tastbaar.
Media- en middelenstrategie
De geïntegreerde campagne start rond Prinsjesdag, als de interesse voor zorg en zorgverzekeringen toeneemt. In 'See' vertelt VGZ via on- en offline bereiksmedia het merkverhaal: waarom en hoe VGZ de zorg vooruitbrengt en welke benefits dat oplevert. In 'Think' verdiepen ze de cases uit de 'See' laag, voegen meer voorbeelden toe en segmenteren daarmee online op relevante doelgroepen. In 'Do' voegen ze activerende CTA's toe. De campagne is ongekend succesvol en álle doelstellingen worden ver overtroffen.