Paternotte Uitvaartzorg maakt grote impact met indebuurt.nl
De kracht van Paternotte Uitvaartzorg zit in het zorgen, met aandacht begeleiden, meedenken en taken overnemen: juist in een periode dat hulp gewenst is. De wensen van familie of nabestaanden staan centraal en samen wordt er gekeken hoe het best passende afscheid voor een overledene georganiseerd kan worden.
De doelgroep optimaal bereiken
Om dat verhaal te delen in de regio en om Paternotte Uitvaartzorg nog steviger op de kaart te zetten is het de beurt aan DPG Media om ondersteuning en begeleiding te bieden. Samen met onze media-adviseur is er voor Paternotte Uitvaartzorg een gericht plan gemaakt om de doelgroep optimaal te bereiken.
Branded article
Voor de campagne van Paternotte Uitvaartzorg was het belangrijk om een media-oplossing te vinden die dichtbij de wijze van communiceren van de organisatie stond om de organisatie goed te kunnen introduceren aan de regio. Zo werd er gekozen voor een branded article op het online platform indebuurt.nl van DPG Media. Het branded article op indebuurt.nl had als doel voor Paternotte Uitvaartzorg om haar potentiële doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken in een relatief korte periode en met een beperkt budget.
Enorme impact in 2 weken tijd
Bij deze campagne is er gekozen voor een zeer gerichte doelgroep op basis van regiotargeting. Hierbij werden alle bezoekers van onze online platformen in de regio Zoetermeer benaderd.
De belangrijkste doelstellingen voor de campagne van Paternotte Uitvaartzorg waren:
- Meer naamsbekendheid creëren en Paternotte Uitvaartzorg op de kaart zetten in de regio.
- Het trekken van bezoekers naar het evenement: Proef Lab in Zoetermeer.
- Meer verkeer genereren naar website van Paternotte Uitvaartzorg.
De campagne was kort en krachtig ingestoken. In 2 weken tijd moest er een enorme impact gemaakt worden op Zoetermeer. En dat met een beperkt budget.
Indebuurt special
Er werd gekozen voor een indebuurt special. Indebuurt.nl is namelijk een perfect platform om een ondernemersverhaal te vertellen. Hierdoor is het mogelijk de regio te laten zien waar de organisatie voor staat én wat de organisatie te bieden heeft. Het is een laagdrempelig platform dat zowel door ondernemers als door (toekomstige) klanten veel bezocht wordt.
Van verhaal naar event
In de indebuurt special vertelde Karen Paternotte over hoe zij haar klanten altijd centraal stelt en wat haar onderscheidende werkwijze precies betekent. Daarnaast leidde dit artikel naar het event, Proef Lab in Zoetermeer, waar geïnteresseerden meer informatie konden krijgen.
Door in één artikel het verhaal van Karen te vertellen en de uitnodiging voor het event te vermelden, kregen lezers de mogelijkheid om kennis te maken met de organisatie en zich eventueel verder te verdiepen op het event.
Het verhaal van Karen is zowel op indebuurt.nl als op AD.nl 2 weken lang uitgelicht. Daarnaast is het artikel verspreid op social media via een Facebookbericht.
Succesvol resultaat
- Hoge opkomst van bezoekers tijdens het event Proef Lab in Zoetermeer.
- Veel positieve feedback van de doelgroep op de campagne-uitingen.
- Groot aantal personen bereikt in een relatief korte looptijd.
- De heldere boodschap heeft gezorgd voor meer herkenning van de organisatie.
- 1.367 views van het artikel op indebuurt.nl, waarvan 1.226 unieke views
- 1.959 impressies op Facebook
- 17 likes op het Facebookbericht
- 124 comments op Facebook
- 35 shares op Facebook
- 86 kliks op het bericht op Facebook naar het artikel op indebuurt.nl