Merkoverweging ENGIE stijgt door inzet branded content
ENGIE bouwt in 70 landen aan een duurzame wereld. Zij voorzien miljoenen mensen dagelijks van groene stroom. Als enige energiemaatschappij in Nederland staat ENGIE op de internationale A lijst met pioniers op het gebied van klimaatverbetering. Een optimistische partij die hun kennis en kunde bij meer (toekomstige) klanten onder de aandacht wilde brengen. Dit leidde tot een Branded Content campagne in 3 flights met elk een specifiek onderwerp dat belicht werd.
Inhoud en achtergrond
Het doel van deze campagne was om meer inhoud en achtergrond aan het merk ENGIE toe te voegen. Als men begrijpt waar ENGIE voor staat, stijgt ook de merkoverweging. ENGIE speelde slim in op de actualiteit en de vraag naar duurzame energie. Het klimaat was de verbindende factor van de drie flights binnen deze campagne.
De Branded Content campagne is met 3 verschillende invalshoeken belicht in 3 flights:
1. ENGIE maakt werk van duurzame energie (over duurzame energie)
2. De zon schijnt voor ons allemaal (over zonne-energie)
3. Samen investeren in de groene toekomst (wat je zelf kunt doen)
Elke flight had als hart een spread Branded Content in het Volkskrant Magazine en een Branded online article voorzien van een mooie video. Het online article werd aangejaagd door een bannercampagne op volkskrant.nl en een article teaser in de Volkskrant nieuwsbrief.
Positief merkeffect
Er is extra onderzoek gedaan naar de merkeffecten van deze campagne. Alle online artikelen scoorden qua prestaties op de benchmark van Branded Content op Volkskrant.nl. Time-on-Site was met gemiddeld 1.37 minuut ook in lijn met benchmark.
- De Branded Content heeft een significant positief merkeffect gerealiseerd. Dit is vooral te herkennen aan het aantal (positieve) associaties met ENGIE, de houding ten opzichte van het merk, en de scores op alle imago statements.
- De overweging van het merk ENGIE is gestegen onder de mensen die de campagne gezien hebben.
- De voorkeur voor het ENGIE als energieleverancier ligt na afloop van de campagne duidelijk hoger dan bij de 0-meting ervoor.