KPN bereikt bijna 100.000 pageviews met branded content
Om meer verdieping aan de campagneboodschap van KPN "Wifi in alle hoekjes en gaatjes" te geven, zette KPN in samenwerking met DPG Media branded content in.
Influencers aan het woord
Het is erg interessant om te weten hoe KPN, naast wifi, eigenlijk heel dat internet voor ons faciliteert. Het kastje in huis kent iedereen. Maar wat zit erachter? Hoe ziet zo'n datacenter eruit? Hoeveel stroom kost dat allemaal? Zitten er nog mensen op de telefoonkabel? Wat is het verschil met glasvezel dan? De Bucket Boys gaan op zoek naar antwoorden in een nieuwe aflevering 'Zoek het uit'.
'Zoek het uit' is een semi-wetenschappelijk programma waarin de Bucket Boys zoeken naar spectaculaire antwoorden op bizarre, interessante en spraakmakende vragen. Bekeken door de brede doelgroep van klanten en niet klanten van KPN; gezinnen. In samenwerking met KPN maakten zij de aflevering over Wifi; 'Waar komt je internet vandaan?.
Verspreiding via AD en Tweakers
De video van de Bucket Boys werd verspreid in een 'videotorial' via AD.nl, de videowall op AD.nl en via hun eigen YouTube kanaal. In de videotorial waren - naast de video - ook 'Tune je wifi met deze 5 tips' te lezen, geschreven door één van onze Tweakers redacteuren.
Bijna vier keer meer pageviews dan verwacht
CTR: 0,62% (bench 0,30-0,35%)
Pageviews: 96.059 (verwacht 20.000 landingen)
Time-on-site: 2:29 minuut (benchmark: 1:30-2:00 minuut)
Ruim 33% bekijkt de hele video.