Zoals in vele branches, verschuift ook het speelveld van dierenwinkels steeds meer naar het wereldwijde web. Medpets is daarin geen uitzondering. De concurrentie is stevig, de naamsbekendheid van Medpets laat nog ruimte voor verbetering en het is ook niet iedereen duidelijk wat Medpets allemaal te bieden heeft. Daarom is DPG Media gevraagd om een campagne te ontwikkelen waarmee niet alleen de naamsbekendheid, maar ook de voorkeur- en overweging van Medpets kon worden vergroot. En waarin duidelijk gemaakt kon worden dat men bij Medpets voor veel meer terecht kan dan enkel voor ‘meds’ voor je ‘pets’.
Full funnel samenwerking
Medpets is dé online shop voor de gezondheid van je dier. Met meer dan 20.000 kwalitatieve producten in het assortiment, vind je er álles wat je nodig hebt, van hondenvoer en kattenvoer tot vlooien en teken middelen en ontworming.
Maar met een naam als deze bestaat de kans dat mensen je vooral overwegen op het moment dat er iets aan die gezondheid schort. Daarom wilden we de merkbelofte ‘alles voor de gezondheid van je dier’ ook inhoud geven met content die laat zien dat je de gezondheid van je dier als baasje actief kunt beïnvloeden, zolang je maar begrijpt waar je dier behoefte aan heeft. En daar heeft DPG Media een full-funnel samenwerking voor ontwikkeld.
De campagne is vorm gegeven volgens de bekende Touch, Tell en Sell structuur, om deze vervolgens gericht te serveren aan vrouwen 25-65 jaar (bovengemiddeld vaak de beslissers in aankoop van dierverzorgingsproducten) en bezoekers van de DPG Media-titels waarvan we weten dat het huisdierbezitters zijn.
Medpets bekender maken in de eerste (touch) fase
In deze laag staat centraal om Medpets bekender te maken, en duidelijk maken dat Medpets álles heeft voor de gezondheid van je dier. Hiervoor zijn impactvolle digitale advertentieformaten ingezet, die voldoende ruimte boden voor het logo en de hierboven genoemde belofte in de huisstijl van Medpets.