Sanidrome Slider Coverbeeld

Sanidrome van de Ven trekt nieuwe klanten aan met campagne


2 jun. 2021

Sanidrome van de Ven trekt nieuwe klanten aan met touch, tell en sell

Sanidrome van de Ven staat bekend om haar inspirerende badkamershowroom. Klanten worden van a tot z geholpen en de eigen monteurs van Sanidrome van de Ven zorgen voor een volledig vakkundige installatie. Bij Sanidrome van de Ven komen inspiratie, kwaliteit, ervaring en service bij elkaar. Zo zorgt Sanidrome van de Ven voor een optimale badkamerexperience voor haar klanten.

Samen thuis in media

De unieke karaktereigenschappen van Sanidrome van de Ven waren een goed uitgangspunt voor de media-adviseur van DPG Media om mee aan de slag te gaan. Door regelmatig contact ontstond er een duidelijke afstemming over de verwachtingen over en weer. Sanidrome van de Ven vond twee aspecten van de samenwerking erg belangrijk; up-to-date blijven in nieuwe media-ontwikkelingen en inzicht hebben in de resultaten van lopende campagnes. Door hierin te voorzien konden DPG Media en Sanidrome van de Ven zorgen voor een sterke en passende boodschap en een gerichte benadering van de doelgroep in de regio Eindhoven/Kempen.

De concrete vragen waar Sanidrome van de Ven mee aan de slag wilde waren:

- Hoe kunnen wij inspelen op de drukte in de bouwsector?
- Hoe krijgen wij meer aandacht voor ons evenement: Badkamer Inspiratiedagen?

Service als unique selling point

Sanidrome van de Ven zag dat door de drukte in de bouwsector klanten niet altijd de gewenste service kregen van de ondernemers waar zij producten en/of diensten afnamen. Sanidrome van de Ven zag daarom een mooie kans om op te vallen door de uitstekende service die zij zelf aan al hun klanten bieden.

Inspireren over de Badkamer Inspiratiedagen

Daarnaast vond er in maart het evenement Badkamer Inspiratiedagen plaats. Voorafgaand aan dit evenement wilde Sanidrome van de Ven mensen bewust maken van het evenement en (potentiële) klanten inspireren om ook te komen.

De doelgroep? Starters, doorstromers en personen die lastig een woning kunnen vinden en daardoor willen verbouwen in de regio Eindhoven.

Sanidrome van de Ven gaf hun media-adviseur van DPG Media enkele doelstellingen mee:

- In beeld komen en inspelen op de behoeften van potentiële klanten.
- Nieuwe klanten aantrekken in de regio Eindhoven.
- Inspireren op het gebied van badkameroplossingen.

Om heel gericht de doelgroep in regio Eindhoven te bereiken, bestond de campagne van Sanidrome van de Ven uit een drietal fases: Touch, Tell en Sell.

Touch

In deze eerste fase is gekozen voor een In-article video om het imago een boost te geven en potentiële klanten bekend te maken met het merk. Daarnaast zijn er banners gemaakt die verspreid zijn via trade desk van DPG Media: Adoptimize. Dit hielp ook bij het verhogen van de naamsbekendheid.

Voor de Badkamer Inspiratiedagen is een aparte creatie gemaakt om dit evenement onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. En ook kwam er een unieke landingspagina specifiek voor deze campagne. Zo kon effectief gemeten worden hoeveel personen er uit de campagne op deze pagina terecht kwamen.

Sanidrome van de Ven: "Het voordeel van online adverteren in deze campagne is dat er tussentijds gekeken kon worden naar de resultaten en het mogelijk was om snel de landingspagina verder te optimaliseren".

Tell en Sell

Tijdens de Tell- en Sell-fase werd er een longread gemaakt om klanten te inspireren en te informeren over badkamertrends. Ter aanvulling is er een dagblad insert verspreid bij de huis-aan-huiskrant ED Kempen. Dit was een badkamer inspiratiemagazine.

Zichtbaarheid en bezoekers

Resultaten van de campagne

- 95.000 unieke lezers hebben artikel teasers van de longread gezien.
- 323.000 contactmoment door de inzet van banners via Adoptimize en de In-article video.
- 0,60% Click-through-rate op de In-article video.
- 1.269 unieke bezoekers op de landingspagina van de Badkamer Inspiratiedagen.
- 2 minuten leestijd gemiddeld op de longread.

Resultaten bij Sanidrome van de Ven

- 200 bezoekers van de showroom tijdens de Badkamer Inspiratiedagen.
- Een stijging van orders van nieuwe klanten in de regio Eindhoven.
- Een directe stijging van de verkoop van badkamers en producten uit het assortiment.