Onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht brengt verschillen en overeenkomsten tussen jong en oud in kaart
Het XYZ-denken viert hoogtij Er is veel vraag naar informatie over Generatie Z, die Generatie Y (de millennials) en Generatie X opvolgt - het aantal online zoekopdrachten stijgt, artikelen die een x-aantal kenmerken over deze groep beloven worden grif gelezen en er worden zelfs workshops ‘Kom in verbinding met Generatie Z’ en ‘Omgaan met millennials’ georganiseerd. Maar in hoeverre zijn deze grote groepen homogeen? Zijn de individuele verschillen niet groter dan de onderlinge overeenkomsten? In hoeverre delen jong en oud bepaalde kenmerken?
Bij het denken in generaties zijn behoorlijk wat kanttekeningen te plaatsen en sommige wetenschappers gaan zo ver dat ze het als kwaadaardig bestempelen. Aangezien segmentatie in de marketingwereld gemeengoed is en er ook een duidelijke behoefte bestaat om mensen in bereikbare doelgroepen in te delen, zijn we nader in deze materie gedoken. Op basis van deskresearch en een grootschalig doelgroeponderzoek schijnen we licht op deze discussie én delen we interessante inzichten.
Download hier de whitepaper