Arthur van Rongen (LOIS Jeans): Als je merk je lief is, moet je niet te hard willen groeien.
Te gast in deze aflevering van Brandkast is Arthur van Rongen, co-owner en creative director van jeansmerk Lois. Een merk dat ooit wereldwijde bekendheid verwierf onder andere door de briljante zet om de toen nog onbekende band Abba, te kleden voor het Songfestival van 1974. Zo trok Lois de spijkerbroek uit het domein van de rokende cowboys en maakte het de elastische jeans sexy.
Brandkast! Aflevering 8
Toch ging het iconische merk rond de de eeuwwisseling ter ziele. We hoorden jaren niets meer, tot golden boy Van Rongen zich ermee ging bemoeien. Hij had zijn sporen verdiend bij merken als Diesel, Tommy Jeans en Bjorn Borg. En hij wist daardoor ook: als je merk je lief is, moet je niet te hard willen groeien. ‘Lois was liefde op het eerste gezicht,' zegt hij nu, 'ik had meteen een visie.’ En die visie stoelde niet direct op het verleden. Want volgens van Rongen kun je niet zomaar doorbouwen op de heritage van een oud merk, je moet eerst het merk opnieuw op de kaart zetten. ‘Pas dit jaar durven we het nieuwe Lois op het oude Lois te zetten,’ aldus Van Rongen.
Luister nu!
Weten wat hij daar precies mee bedoelt? Luister de podcast met uw host Roger Verdurmen via deze link.