Steven Tol (Oatly): Onze marketing afdeling heeft alle vrijheid
In een geheel vernieuwde uitzending van Brandkast spreekt Grow Expert Roger Verdurmen met Steven Tol, marketing manager van het überhippe havermelk-merk Oatly. Al vindt Tol het niet zo belangrijk: die hipheid. Het gaat hem veel meer om de impact die plantaardige dranken hebben op de voedselindustrie. En die impact is groot. Toch voelt hij zich nog vaak een David die strijdt tegen Goliath, alias de zuivelindustrie.
Brandkast! Aflevering 7
In deze podcast vertelt hij waarom KPI’s niet altijd belangrijk zijn, hoe het is om als marketeer in een organisatie te werken die er prat op gaat geen marketingafdeling te hebben. En natuurlijk over die omstreden Super bowl ad: 's werelds duurste reclame minuut die Oatly gebruikte om een oud filmpje uit te zenden waarin de CEO op een knullig keyboard in een veld haver een zelfgemaakte song ten gehore brengt. Je moet het maar durven.
Luister nu!
Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen.