Dorkas Koenen (CMO Rabobank): Marketing in de boardroom
Te gast in deze aflevering van Brandkast is Dorkas Koenen, CMO van Rabobank.
Brandkast! Aflevering 11
Het voelt een beetje als een gouden medaille winnen op je laatste Olympische Spelen. Zo omschreef Dorkas Koenen het gevoel dat hij had toen hij vorig jaar CMO of the year werd. Koenen ijvert al jaren voor een meer serieuze benadering van het marketingvak. Hij ziet de marketeer als de regisseur van alle interactie tussen klant en merk, waarbij een van de belangrijkste en meest vernieuwende vragen is: hoe ben je als marketingafdeling accountable? Als je verantwoording kunt afleggen over de kosten die je maakt, en dus over de impact die je hebt, kun je ook op boardroom niveau meepraten. En dat is waar Koenen naar streeft. Hij wordt niet voor niets de emancipator van het marketingvak genoemd.
Luister nu!
Luister hier naar een superinspirerende uitzending van Brandkast, met uw onvolprezen host Roger Verdurmen.