De groeistrategie van Jumbo
Vers van de pers is het boek ‘De successtrategie van Jumbo’. Het management van Jumbo Supermarkten vroeg zich af hoe houdbaar de traditionele supermarkt nog is. Wat wil de klant precies: nu, en in de toekomst? Het familiebedrijf koos voor vier groeipaden. Deze worden in het boek belicht en in dit artikel van De Ondernemer samengevat. Inspirerende kost voor elke ondernemer die net als Jumbo beseft dat stilstand achteruitgang is.
Je leest over de ontwikkeling van het online afzetkanaal en thuisbezorging, maar ook over de gedachte achter allerlei nieuwe concepten: van de overname van La Place tot de Jumbo Foodmarkt, en van geografische uitbreiding naar België tot de overname van het online receptenplatform Smulweb. Met laatstgenoemde kraal aan de gele ketting creëerde Jumbo naast online beleving een nieuw afzetkanaal: met één klik op de ingrediënten bij een recept kan elke hobbykok ze thuis laten bezorgen. Kijk, dat is nou ondernemen!
Mind you: in het groeicollege van De Ondernemer Academy komt de Jumbo-casus nog uitgebreider aan bod!
Lees het gehele artikel bij De Ondernemer