Brandkast #4: Focus op je doel, vooral als je hard groeit
In 2006 begon Simone van Trojen een bedrijf met een simpele website en een ‘perfect’ jurkje. Ruim tien jaar later is het merk LaDress haar boven het hoofd gegroeid. Te veel items en te veel nevenactiviteiten, waardoor ze afdrijft van haar core activiteit: mooie dingen maken.
Daarom gooide Van Trojen in 2018 het roer volledig om. Er werd een nieuwe directie aangesteld en er moest veel onnodige ballast overboord. Als alles weer een beetje op orde lijkt, breekt corona uit. Er is opnieuw tijd om na te denken, te herpositioneren en de koers op een nieuwe toekomst te bepalen.
Brandkast! Aflevering 4
Inmiddels staat er een team van high professionals die van het e-commerce bedrijf La Dress (immers 90% van hun omzet gaat via online aankopen) weer een gezond bedrijf heeft gemaakt.
Al deze ervaringen brachten Simone ook inzichten die ze nu aanwendt in haar communicatiestrategie. Want dat ze een perfect jurkje wil maken, betekent nog niet dat perfectie bestaat of zelfs goed zou zijn voor een mens om almaar na te streven.
Met een marketing campagne waarmee ze de wereld wil laten zien dat iedereen worstelt met het leven, slaat ze een nieuwe weg in. Ook zij moet met de billen bloot: op haar Instagram-account staan nu eerlijke verhalen over de leuke en de moeilijke dingen des levens. En haar motto? Dat is over tijd ook aangepast: van ‘alles goed doen’ naar: wees lief en dapper.
Luister nu!
Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen.