Sportzomer 2024: Hoe maak je het verschil met jouw campagne?
2024 belooft een waanzinnig, Nederlands sportjaar te worden. Europees kampioen voetbal, een recordaantal Olympische medailles en een vierde achtereenvolgende GP winst voor Max Verstappen; alles is nog mogelijk.
Met onze nieuwsmerken AD, NU.nl en Sportnieuws.nl zijn we deze zomer overal bij. Met columns, artikelen, liveblogs, online video en podcast, hoef je als sportliefhebber helemaal niets te missen. Dit jaar zijn we relevanter dan ooit. Uit onderzoek van Panel Inzicht in opdracht van DPG Media blijkt namelijk dat ruim een derde van de sportliefhebbers (online) nieuwsmerken gebruiken als second screen om hun favoriete sport te volgen.
Om deze zomer impact te maken met jouw sportcampagne, nemen we de sportcampagnes van de afgelopen jaren onder de loep. Arjan Koopman, commercieel manager van de nieuwsmerken binnen DPG Media geeft zijn mening. Samen met teams van redacties, marketing en product owners van nieuwsmerken als AD en NU.nl heeft Arjan al talloze succesvolle campagnes op zijn naam staan. In dit artikel deelt hij drie sportcampagnes die indruk op hem hebben gemaakt.