Deze afbeeldingen in branded articles werken het best
Op Instagram, TikTok, Snapchat en Pinterest zie je het al jaren voorbijkomen: (bewegende) beelden die je aandacht trekken. Maar niet alleen op social media voeren visuals steeds meer de boventoon; ook op nieuwswebsites worden ze belangrijker. Bij het laatste nieuws, maar ook in branded articles.
Als je de website en app van verschillende nieuwstitels vergelijkt met de versies van jaren geleden, valt je één ding direct op: (bewegende) beelden zijn veel prominenter aanwezig: groter, opvallender en vooral méér. Niet gek, want visuals trekken je aandacht. Dus als je wilt dat branded content in het oog springt bij je doelgroep, is het juiste beeld essentieel. Deze tips helpen je bij het maken of kiezen van de beste afbeeldingen in branded articles:
1. Ga voor mensbeeld
Mensen identificeren zich graag met anderen. Als ze op een afbeeldingen glimlachende, vriendelijke gezichten zien van echte mensen (geen stereotypen), spreekt dit aan. Meer dan een beeld van een product, omgeving of enkel een logo.
Probeer ook buiten kaders te denken bij het gebruik van mensbeeld: een stofzuigende man kan net zo goed als een vrouw die als automonteur werkt.