Jochem Hes (NAÏF): Een duurzaam merk oprichten
Te gast in de eerste aflevering van Brandkast! is Jochem Hes, mede-oprichter en eigenaar van personal care-merk NAÏF. Samen met zijn compagnon Sjoerd Trompetter probeert hij van personal care, good care te maken.
Gewerkt bij Unilever en Google
Jochem Hes begon zijn carrière bij Unilever als brandmanager Conimex. Na vijf jaar verruilde hij de ‘merkenuniversiteit’ voor Google. Een plek waarover hij nu zegt dat hij pas na een half jaar echt begreep wat hij daar aan het doen was. Maar het was hip en nieuw en dus een uitdaging.
Weer iets tastbaars maken
Toen zijn tweede kind geboren werd zegde hij zijn baan bij de zoekmachine op en startte hij met zijn oude studiegenoot Sjoerd het merk NAÏF. ‘Ik wilde weer wat in mijn handen hebben, bij Google was ik alleen bezig met powerpoints.’
Beluister de podcast
In de eerste aflevering van Brandkast!, vertelt Jochem nog veel meer: over de trends op het gebied van personal care, hoe zijn mediastrategie in concreto vormkrijgt, hoe NAIF influencers inzet, en hoe zein coronatijd een B Corp gecertificeerd bedrijf (Benefit Corporation) werden, waardoor NAIF nu in het illustere rijtje van good brands als Patagonia, Tony Chocolonely, Dopper en Ben & Jerry’s staat.
Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen.