Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen
Om bol.com als grootste aanbieder van woonartikelen een podium te geven, is de woonwinkel van het bedrijf een samenwerking aangegaan met dé woonautoriteit van Nederland en Vlaanderen: vtwonen.
Inspiratie staat bij de samenwerking centraal. Want hoewel bol.com een enorm woonassortiment biedt, vindt de consument het lastig om te kiezen en wil zij vooral meer geïnspireerd worden.
Bol.com koos voor het partnerschap met DPG Media omdat de uitgever met vtwonen het meest invloedrijke woonmerk in huis heeft, én vanwege de potentie om met de gezamenlijke content een bredere relevante groep te bereiken.
Klantvraag en doelstelling
Ondanks het grootste woonassortiment staat bol.com hier nauwelijks om bekend bij consumenten.
Dat wil bol.com veranderen, zodat de doelgroep:
- weet dat bol.com het grootste woonaanbod heeft
- bol.com ziet als geloofwaardig aanbieder van woonartikelen,
- bol.com vaker overweegt en in de orientatie meeneemt.
De oplossing
Gekozen is om het assortiment van bol.com op inspiratieve wijze naar de doelgroep toe te brengen en direct door te verwijzen naar de plek om dit te kopen.
In alles gebruik makend van autoriteit als beproefd beïnvloedingsprincipe: vtwonen weet precies welke woonvragen er leven, en bol.com heeft daarvoor de juiste woonproducten beschikbaar
Een mooie kans
vtwonen had het plan om middels een nieuw tv-format op zoek te gaan naar een nieuw stylingtalent dat zich aan het merk vtwonen mag verbinden. Een mooie fit met bol.com! Hoe zag dat er uit?
In de oproepfase is gestart met het laden van de associatie tussen bol.com en vtwonen, en awareness voor bol.com als aanbieder van woonartikelen.
In de selectiefase is de doelgroep op de hoogte gehouden van de selectie, en bol.com is in de stylingopdrachten verwerkt.
In de programmafase is de content uit de 8 TV uitzendingen groter gemaakt via andere kanalen van DPG Media, met shoppable video’s en artikelen in vtwonen, ADR, Libelle en NU.nl.