In een recent artikel op Grow bekeken we hoe DPG Media partners helpt inzicht te krijgen in de prestaties van hun digitale investeringen. Dit is belangrijk vanwege de steeds meer gefragmenteerde en technologisch beperkte advertentie omgeving.
We beschreven hoe DPG Media de afgelopen twee jaar aanzienlijk heeft geïnvesteerd in brand lift measurement, middels het product Brandfacts. Het doel hiervan is om een geavanceerd en onpartijdig inzicht te bieden. Deze inzichten worden gedreven door logistische regressie. Het stelt onze adverteerders in staat te begrijpen welke impact advertising op het Trusted Web heeft:
- Bekendheid - Zijn mensen die advertenties hebben gezien zich meer bewust van het product of de dienst dan voorheen?
- Overweging - Overwegen mensen die advertenties hebben gezien meer dan voorheen om het product of de dienst te kopen.
- Voorkeur - Hebben mensen die advertenties hebben gezien al dan niet een positiever gevoel over het product of de dienst dan voorheen.
- Aankoopintentie - Zijn mensen die advertenties hebben gezien van plan het product of de dienst te kopen? Of de winkel te bezoeken?
In dit artikel bekijken we hoe advertenties op het Trusted Web zich verhouden tot die op andere websites. Dit doen we aan de hand van normen van onze technologiepartner Brand Metrics.
Trusted Web vergeleken met de concurrentie
De websites binnen het Trusted Web van DPG Media presteren aanzienlijk beter dan vergelijkbare lokale websites. In totaal zorgen we voor een derde meer brand lift dan andere lokale uitgevers.
Voor adverteerders die het Trusted Web gebruiken om bekendheid te genereren voor hun producten, zorgt adverteren bij DPG Media voor een 25% grotere toename in bekendheid dan bij concurrenten. Adverteerders die op zoek zijn naar een omzetstijging zijn zelfs 30% beter af met adverteren bij DPG Media dan bij concurrenten.
Het spreekt voor zich dat de prestaties van advertentieformaten met een grotere impact beter zijn dan die van standaard IAB Display. Neem als voorbeeld de Homepage Takeovers. Deze zorgen voor ongeveer 40% meer lift in bekendheid dan gemiddeld en bijna 60% meer lift in voorkeur.